28 de juny 2011

Dimarts 21 - Ple de l'ajuntament de Meliana



El passat dimarts 21 de Juny, alguns membres de l'assemblea acudirem al ple de l'ajuntament. Un dels acords aprovats fou que els plens ordianaris, els únics on pot intervindre el veïnat, seran bimensuals enlloc de mensuals com fins ara, ja que és el mínim que exigeix la llei.

manifestació 19 J

L'assemblea 15 M de Meliana acudirem a la manifestació multitudinària del 19 J a València.

16 de juny 2011

Acta Assemblea 12/06/2011 - Plaça de l'ermita

3ª ASAMBLEA 15 M MELIANA.

Reunidos en Meliana en la Plaza de la Ermita s/n siendo la 19:00, se inicia la reunión.

“La asamblea 15 M Meliana se suma a la convocatoria de la manifestación del día 19 de junio a las 18h en Valencia, quedando en la estación del metro de Meliana a las 17.15h, con la elaboración de una pancarta que realizará la Comisión de Comunicación.

Se plantean varias posibilidades para el Slogan de la pancarta los cuales se votan en asamblea,
resultando las votaciones siguientes:

*Los slogan independientemente se pueden traducir al valenciano.

NO AL PACTO DEL EURO 6
INDIGNATS!!! 6
MELIANA, TAMBÉ INDIGNADA 4
TOMA LA CALLE 0
DEMOCRACIA REAL 7
TRANSPARENCIA POLITICA YA!!! 14
MELIANA AVANÇA 1
MELIANA DESPERTA 9

Una vez el esgolan más votado , la asamblea sugiere que no sea solo transparencia Politica que debe ser más global el eslogan de la pancarta y aparecen nuevas propuestas que son necesarias votar para la toma de decisión….

DESPIERTA, INDIGNATE, TRANSPARENCIA REAL 0
TRANSPARENCIA TOTAL, YA! 4
TRANSPARENCIA GLOBAL, YA! 7
TRANSPARENCIA REAL, YA! 11

Por tanto la pancarta queda de la siguiente manera:

TRANSPARENCIA REAL, YA!!!
ASAMBLEA 15M MELIANA

Se propone que podría hacerse una batucada para amenizar la manifestación. Queda pendiente que las personas que tengan instrumentos se coordinen para ver si es posible o no el llevar una batucada desde Meliana.

Se estuvo debatiendo apropósito de la centralización de la comunicación, ya que se tenía por un lado, la opción de abrir cuenta en la red social N-1, nacida a raíz del movimiento 15M, por otro lado el foro 15M Meliana, por otro la lista de correo y aparte facebook y twitter.
Finamente se decidió que la Comisión de Comunicación fuera la que decidiera como abordar los temas de difusión internos y externos.

Toma la palabra un miembro de la Asamblea de Sagunto y ofrece colaboración para lo que necesite la asamblea de Meliana en cualquiera de sus ámbitos, linckar páginas, ofrecer panfletos, textos….

morvedretomalapalza@gmail.com
tomalaplazamorvedre@blogspot.com

en el Port de Sagunto, ha tomado la iniciativa de realizar una acampada cultural para el fin de semana que viene (fin de semana de la mani)que culminará con la manifestación del 19 de junio saliendo todos de allí.

Quedamos todas invitadas a ir a apoyar la iniciativa del acampada cultural que se hará en el TRIANGULO UMBRAL el viernes 17 a las 18h, sábado 18 y domingo 19.

También comenta que llevan dos domingos en Valencia organizando una ASAMBLEA DE BARRIS Y POBLES, y que la dinámica es que se reúnen en dos sesiones. El representante que asiste recoge el parecer de la asamblea y lo lleva a su barrio o pueblo para trasladar el sentir y que la asamblea del barrio o pueblo vote las decisiones que se tomen y en la segunda sesión se votará lo que la asamblea haya decidido.

Se plantea por tanto la posibilidad de enviar un grupo de personas para ir a las Asambleas de Barris i Pobles de Valencia que se realizan todos los domingos a las 17h en la plaza 15 M de Valencia. Nadie se ofrece voluntario.

Se plantea la posibilidad de enviar un correo al foro o a la lista de correo para saber la disponibilidad de las personas, por si la mayoría de personas no les viene bien la hora las asambleas, cambiarla.

Sin más asuntos que tratar, se emplaza a la asamblea el Domingo 26 de junio a las 19h.

La Asamblea 15M Meliana.

Acta Assemblea 05/06/2011 - Plaça de l'ajuntament

L’assemblea d’avui 5 de Juny tracta de concretar el decàleg que assumirà el Col·lectiu 15M Meliana. Es llig el decàleg de l’Acampada de València i a totes ens sembla bé però és molt genèric. Es planteja que en funció de com s’organitzem i quines actuacions vulguem fer, anar completant i enriquint aquest. De moment hi ha acord en dir que:

· “Som un moviment/col·lectiu de ciutadanes i ciutadans de Meliana que volem una democràcia real i que ens mouen valors de justícia, llibertat, igualtat i pluralisme. En tant que moviment cívic, les nostres accions seran sempre pacifiques.”

· Es planteja i s’assumeix començar amb mètodes rotatius d’autogestió de les assemblees (torn de paraula i actes).

· S’aprova la creació de 6 Comissions i es nomenen persones de referència per a començar el treball en les Comissions. Al llarg d’ aquesta setmana aquestes persones han d’enviar un correu proposant que la gent es sume i participe a eixa comissió. Les comissions de treball seran :

· IGUALTAT: Joan
· DEMOCRACIA PARTICIPATIVA: Carles F.
· FORMACIÓ/EDUCACIÓ: Vicent
· MEDI AMBIENT / HORTA: Joan
· COMUNICACIÓ: Abel + Edu
· ECONOMIA ALTERNATIVA / TREBALL: Rosa + Lluis

- També s’acorda com a primera acció del Col·lectiu 15m Meliana, anar conjuntament a la
manifestació el 19 juny com a 15M Meliana.

La propera assemblea serà a la Plaça de l’Ermita diumenge 12 Juny a les 19:00h.

Acta Assemblea 29/05/2011 - Plaça de l'ermita

Sense “Ordre del dia” previ, convocats pels succesos ocorreguts en diverses ciutats de l'estat (15M, acampades,) detonades per l'escenari de deficit democràtic de les intitucions i amb l'intenció d'extendre aquest proces de reflexió-acció col·lectiva a Meliana.


Els punts que s'abordaren foren:


· Roda de presentació + motius pels quals es participa.


· Proposta Metodològica:
Plutja d'idees + votació/consens Desenvolupament/debat l'idea prorposta


Les temàtiques proposades foren:


· Llistat de correu voluntaria per a la coordinació d'informació.


· Debat, entorn a l'idea de si cal generar un document, manifest/consens de mínimis/decàleg/punts en comú, acta fundacional.


· Proposta d'accions pacifiques/ no-violentes, no es va aclarar l'assumpte.
(matiç entre pacific o no-violent, no anem a ser agresius!!) (poden cohexistir...)


· Seguiment a l'admistració local, exercitar el control ciutadà les institucions.


· Debat entorn a l'ambit d'actuació de l'assemblea, cite “ L'intenció és, començar per baix,
desenvolupar assembles fortes en totes les poblacions posibles, y despues coordinar accions conjuntes, encara que es valora positivament la participacio de ciutadans d'altres zones.


Convocatoria de seguent reunió a la plaça del poble a les 18:00 h.  05/06/2011